pulkadag

Hej! Jag, Elin & Ida åkte upp till åsen & åkte pulka där. Det var mycket snö & mycket folk.. & det var riktigt kallt! Vi åkte några gånger på den stora backen & först åkte vi alla tre på samma pulka, min, pulka! :) Det var en "snowboard" pulka & den åker sjukt snabbt. Jag råka ha ner mina fötter i marken så det sprutade upp snö på Elin & Ida! Jag tappade också mössen mitt i backen... Det var lite pinsamt.. :) Jag tog pulkan & började gå upp & då hämtade ju jag mössan också.
Vi fortsatte upp & åkte i varsin pulka denna gången. Vi skulle ha tävling ner, & jag hållde på att åka på en liten kille så jag skulle stanna så ramlade av när jag ledde, så dom kom i fatt mig & de kom lika. Sen så åkte vi på dom små backarna & där var inte heller så mycket folk. Där var inga, förutom vi :). Där var ett gupp & ingen våga åka så jag åkte först. Jag skrattade asmycket för det var jättekul! Sen åkte Ida & gud vad hon skrattade.. :) Elin skulle sen göra en kullerbytta ner & det tyckte hon var kul så hon sa att jag skulle pröva men jag slog bara i mig. Jag & Elin skulle åka samtidigt men då åkte vi snett så vi fastnade. Elin bara satt kvar & jag bara "Flytta dej jag kommer inte av" så sa hon bara nej hela tiden :). Men tillslut kunde jag putta av henne. Innan vi åkte där kom Ida på en bra idé, där var en helt sjukt brant backe brevid backen, (haha.) som där var ett jättestort gupp. Vi skulle åka först en gång, men vi våga inte & vi hoppa ner istället. Sen så såg Ida is precis brevid så hon satt sig där, sen satt sig Elin där så skulle jag åka ner till isen men det gick inte så bra... Ida kom på att vi skulle ha en tävling (jag & elin) & den som stylade bäst vann. Hon hade en massa regler... Elin åkte först & hon fick 6 p, sen skulle jag åka & jag ramlade av & då fick vi reda på att där var stenar för jag fick en i huvudet, & det gjorde så jävla ont! Så jag lade där ett tag, sen tog jag fram min mobil & visa alla mina låtar för Elin medans Ida blev otålig & skrek att vi skulle komma för hon var borta vid pulkabacken redan. Men vi fortsatte att lyssna sen råka det komma en där jag sjöng... haha xD Men jag stängde av den & visa en annan låt. Sen så kom jag på att alla andra låtarna var raderade typ & att jag bara hade 141 kvar! Men sen så lade jag ner mobilen i fickan & vi gik bort till Ida. Jag var så kall så jag orkade inte vara kvar där för jag frös så mycket. Ida skulle då ringa hem men sen ångrade jag mig & sa att hon skulle lägga på. Så hon gjorde det. Sen skulle vi gå & hämta min andra pulka som jag hade med, en sån man styr så vi kunde åka med den. Sen sa Ida att vi inte skulle svara om någon ringde & vi frågade varför & då sa hon bara därför ... ;) Sen tog vi den & så skulle vi åka tre stycken på den &  vi fick inte plats så bra... För jag satt längst bak & jag satt på en sån där grej xD Så skulle vi pröva om det gick om jag satt längst fram men det gick inte heller... Då kom Ida på att hon kunde åka med den ena pulkan & hålla i repet till den pulkan jag & Elin skulle sitta i, så vi gjorde det. Men Ida tappade repet såklart så vi åkte själva ner... Jag hållde på att ramla av & jag hamnade tillslut på Elins ben & då skrek hon, hehe :) Sen så skulle jag & Elin gå upp medans Ida hämta de andra pulkorna, så kom vi på att vi skulle gömma oss (haha) för Ida så vi sprang upp för backen & det var jobbigt, men väl uppe sprang vi längre & lade oss i snön. Där pratade vi lite om saker som nog inte skulle hända... Eller vem vet?! ;p Ja, när Ida väl kom tryckte vi ner huvudet i marken men hon såg oss, såklart.  Jag kommer inte ihåg hur vi skulle åka med på något sätt åkte vi ner... Mina hönder var sjukt kalla & Elins med så vi bestämde oss för att nu ringa Idas mamma. Hon skulle komma om 10 minuter en kvart så vi kom på att ringa Simon då, så ja vi gjorde ju det. Sen ringde Ida igen, så lade hon på när han svara, så sa jag att hon skulle ringa & säga förlåt(!) för att jag vill inte att han ska vara sur på mig om han nu blir det.  Jag ringde igen & då lade hon på, IGEN!! Sen så ringde vi igen & då var han nog ganska sur för han skrek åt oss , hehe :) Men efter det satt vi & vänta på Idas pappa & han kom med Idas lillebror så skulle Ida visa han alla backarna för de hade inte varit där förr. Så de åkte en gång medans jag & Elin satt i bilden för vi frös så mycket. När jag kom hem så  drack jag varm oboy & sen satt jag mig datorn & sen åt jag. & nu sitter jag här.


Klockan 21.35 tror jag det var så ska jag se den filmen på tv 4, Top chick. Men nu snart ska jag se på melodifestivalen & det kommer bli kul hoppas jag. Jag kommer bara ihåg Molly, BWO & Velvet som skulle vara med. Jag tycket nog bäst om Molly för hennes röst är sjukt bra! ;o Ja & nu börjar klockan närma sig 20.00 så jag ska gå bort från datorn & sätta mig vid tv:n istället, ja. Vi ska äta rabarberkaka :)


livet leker, Ida

Kommentarer
Postat av: Johanna

mums, haha, rabarberkaka :)

Jag ska äta choklad pudding med vaniljglass :D

Mohaha, hur var det i backarna då? kul? :)

2009-02-21 @ 21:10:16
URL: http://favouritechild.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej!



Jag tillverkar smycken efter senaste modet. Kika gärna in och kommentera. Kanske gillar du något av dom eller har du ett eget önskemål om hur det ska se ut? Jag tillverkar och säljer efter efterfrågan.



hademadebysanna.blogg.se



Kram

Sanna

2009-02-22 @ 12:42:07
URL: http://handmadebysanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0